Waarom fmcosmetix

 


Ontdek de GEUREN van fmcosmetix!

Parfum, make-up of homeproducten, iedereen gebruikt het wel! Maar is de verhouding prijs/kwaliteit wel altijd correct?
fmcosmetix biedt jou kwaliteitsvolle producten tegen een aantrekkelijke prijs.Samen met FMgroup en DROM Fragrances & Perfand beloven wij producten van wereldklasse. Wereldwijd worden geuren door Drom geproduceerd. Kies tussen 150 verschillende fmcosmetix-parfums en laat je verleiden! De geurcollectie wordt compleet gemaakt door body care producten zoals douchegels, bodybalms, aftershaves en voetverzorgingsproducten. 
Maar fmcosmetix biedt méér. Zo hebben wij cosmetica producten, haarverzorgings producten, wellnessproducten en huishoudelijke producten aan ons assortiment toegevoegd.

Laat onze parfum jou verrassen!

 
* Parfums bevatten de hoogste concentratie van geuren, minimaal 20%. Het zijn de langst blijvende en meest intense geuren, maar ook de duurste. Onze  parfums bevatten zelfs meer dan 20% parfumconcentraat. Bijna alle damesgeuren in ons assortiment zijn parfums.

 
* Eau de Parfum is een alcoholische oplossing en bevat 10% tot 15% geconcentreerd parfumconcentraat. Onze Eau De Parfums bevatten zelfs minimaal 16% parfumconcentraat! Daarnaast zit in
de Eau de toilette 14% water, vandaar dan ook de naam Eau (=water) de Parfum. Alle herengeuren zijn minimaal eau de parfum en twee herengeuren zelfs parfum!
 

* Eau de Toilette is een parfumoplossing gebaseerd op water en/of alcohol en bevat tussen de 3% en 8% parfumconcentraat. Deze is minder geconcentreerd dan bijvoorbeeld de Eau de Parfum. De producten die meestal in de gerenommeerde parfumeriezaken worden verkocht zijn van het type Eau de Toilett.
 
* Geparfumeerde producten: We hebben een aantal extra geparfumeerde artikelen in ons assortiment. Dit zijn producten zoals Douche Gel en Body Lotion. Deze zijn gerelateerd aan de geur van een paar verschillende parfums.

Parfumtypen

Parfum, eau de parfum, eau de toilette, eau de cologne... Wat is nu het verschil tussen al deze producten en wanneer mag iets een parfum of een eau de parfum heten. Het antwoord is vrij eenvoudig: het percentage parfumconcentraat in het product bepaalt de benaming. Nu zijn de geleerden het imageniet helemaal met elkaar eens bij welk percentage nu precies de grens ligt en ook als je diverse naslagwerken hierover raadpleegt zie je dat het minimum en het maximum percentage wel eens een beetje verschillen. Toch worden de percentages die in onderstaande tabel staan als richtlijn genomen.
BenamingPercentage
concentraat vereist
Percentage concentraat
in producten van de FM Group
Parfum20 - 25 %> 20 %
Eau de parfum10 - 15 %> 16 %
Eau de toillette3 - 10 %
Eau de Cologne3 - 5 %
After Shave3 - 5 %
Douchegel2 - 3 %
De producten die de reguliere parfumeriezaken verkopen behoren in het algemeen tot de groep "eau de toilette" of "eau de parfum".
Heren van FM zijn altijd eau de parfum en de FM Dames parfum altijd parfum.
Parfumconcentraten zijn aan de ene kant veel te kostbaar en aan de nadere kant weer te intensief om in de oorspronkelijke vorm op de huid te worden aangebracht. Daarom worden deze concentraten met alcohol verdund. Het karaker van een geur is bij alle verdunningen gelijk maar de intensiteit en ook de tijd dat " een geur blijft hangen" is verschillend. Wordt er medicinaal water ("eau") toegevoegd aan de parfum dan spreekt men van Eau de parfum of Eau de toilette).



 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten